Viimeisen vuoden aikana olen ollut monessa seminaarissa mukana osallistujana, kouluttajana tai järjestäjänä. Näissä tilaisuuksissa yksi yhteinen piirre on ollut se, että omassa porukassa tunnutaan olevan sitä mieltä, että asiat ovat kunnossa. Olen kuullut jopa sanottavan, että meidän porukassa nämä asiat ovat paremmin hoidettu kuin muilla. 

Missä ne muut sitten ovat? 

On totta, että yleensä koulutuksiin osallistuvat ihmiset haluavat kehittää itseään ja ovat mahdollisesti myös ammatissaan keskivertoa parempia. Mutta mielestäni samanhenkisiinkin työyhteisöihin mahtuu hyvin erilaisia käsityksiä siitä, mitä oppijalähtöisyys oikein tarkoittaa ja miten sitä voi toteuttaa. 

Kuinka voisin mitata, olenko todella oppijalähtöinen? 

Tähän auttavat perinteiset itsearviointi ja vertaisarviointi, mutta myös lukeminen ja edelleenkin seminaareissa käyminen saattavat laittaa liikkeelle ajatuksia omien arviointprosesseihin yhdistettynä. Se on taas mahdollista, tule osallistumaan ja  jakamaan näkemyksiäsi!

Näkökulmia oppijalähtöiseen  musiikkikasvatukseen 
FiSME:n keväinen seminaari 24.5.2018 klo 13.00-16.30

Paikka: Metropolia Ammattikorkeakoulu, Bulevardi 31, Helsinki.Juhlasali 4. krs.

Tilaisuuden tavoitteena on ymmärtää yhdessä oppijalähtöisyyttä musiikkikasvatuksessa ja keskustella oppijalähtöisestä musiikin opettamisesta erilaisista näkökulmista. Päivän ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja, innostavaa keskustelua ja kirjan Taking a learner-centred approach to music education julkistaminen.
Tilaisuus on suomenkielinen ja maksuton. 

Katso ohjelma.

Tervetuloa!